Employer Branding

Werkgeversimago versterken

Het is van groot belang om als organisatie positief en herkenbaar op te vallen. Employer branding betekent dat een organisatie een onderscheidend en authentiek imago creëert waardoor zowel de huidige als potentiele medewerkers het aantrekkelijk vinden voor de organisatie te blijven werken of hier graag voor zouden willen werken. Het Employer Brand maakt onderdeel uit van een groter geheel. Het is direct ondersteunend aan de wervingscampagnes en de overige arbeidsmarktcommunicatie. Het is een thema dat zich richt op de lange termijn, waardoor er goed nagedacht moet worden over wat het DNA van de organisatie is en wat er uitgestraald wordt. Zowel intern als extern.

 

Arbeidsmarktcommunicatie en ‘werken bij’ site optimalisatie

We kunnen hierin van waarde te zijn door bijvoorbeeld kritisch te kijken en onderzoek te doen naar het werkgeversimago (zowel intern als extern) of de ‘werken bij’ site onder de loep te nemen. Hierop kunnen vervolgens gerichte acties op genomen worden. Ook kunnen we wervingscampagnes opzetten en overige arbeidsmarktcommunicatie verzorgen zoals social media uitingen en zichtbaarheid op opleidingen en events.